Տեսակետ

Ինչու է ձմռան ամիսներին օդի աղտոտվածության ցուցանիշն ավելի բարձր

Ինչու է ձմռան ամիսներին օդի աղտոտվածության ցուցանիշն ավելի բարձր

Երևանի ավագանու ՔՊ խմբակցության անդամ Լևոն Լևոնյանը սոցցանցի իր էջում գրել է.

«Իր ողջ պատմության բոլոր ընտրությունները տանուլ տված քաղաքական ուժի ներկայացուցիչը իրեն վերապահում է անդրադառնալ քաղաքապետին և ՔՊ կուսակցության կողմից Երևանի ավագանու ընտրությունների արդյունքում ստացած իբր թե «9%» ձայներին (ՀՀ ընտրական օրենսգրքով ընտրության արդյունքների ամփոփման նման չափման բանաձև գոյություն չունի), սակայն նույն ընտրությունների արդյունքում իրենք ստացել են 36191 քվե, ինչը կազմում է ամբողջ գրանցված ընտրողների 4.3%-ը, որը երկու անգամ ավելի քիչ է ՔՊ-ից: Նա անդրադառնում է շինթույլտվություններին և դրանց վերաբերյալ Երևանում առկա խնդիրներին։ Այո՛, քաղաքաշինական գործընթացներում, այդ թվում՝ շինթույլտվությունների մասով, առկա են խնդիրներ, որոնք պահանջում են շարունակական մասնագիտական, տեխնոլոգիական մոտեցում և մշտական վերահսկողություն: Իսկ այն որ 2011-2012թթ. Շենգավիթի թաղապետարանում և 2013-2018թթ. ԱԺ պատգամավորի օգնական աշխատելու տարիներին նման բովանդակությամբ խնդիրները Ձեզ մոտ մտահոգություն չեն առաջացրել և հետաքրքրությունների տիրույթում չեն եղել, մի փոքր կասկածելի է թերևս: Կամ գուցե ձմեռ էր և մառախուղ, ինչի արդյունքում տեսանելի չէին այդ խնդիրները, թե՞ ուղղակի կառուցապատողներն էին ԽԾԲ, որ մասսայաբար ապականեցին քաղաքի ուրույն դեմքն ու հեկտարներով զավթեցին համայնքապատկան և հանրային հողերն ու տարածքները։ Հարգելի՛ Գևորգ, ի դեպ տեղեկացնեմ, որ ընդհակառակը՝ ձմռան ամիսներին օդի աղտոտվածության ցուցանիշն ավելի բարձր է, քանի որ քամիները գրեթե իսպառ բացակայում են և առաջացող ցանկացած մասնիկ կամ արտանետվող ածխաթթու գազ կուտակվում է հենց Երևանի և ընդհանուր Արարատյան գոգավորության մթնոլորտում և այս երևույթը հիդրոօդերևութաբանության մեջ կոչվում է «Ինվերսիա», երբ ձևավորվում է անտիցիկլոնային դաշտ և օդային հոսանքները դանդաղ տեղաշարժվում են ավելի բարձրադիր, ցածր ճնշման և ցուրտ գոտիներից դեպի համեմատաբար ավելի ցածրադիր, բարձր ճնշման և ավելի տաք գոտիներ։ Այս երևույթը ձմռան ամիսներին բնորոշ է բոլոր հովտային և գոգավորությունների մեջ ընկած տեղանքներին, հետևաբար այդ պնդումը սխալ է, քանի որ ամռան ամիսներին շինարարության տեմպերն ավելի բարձր են, իսկ օդի աղտոտվածության ցուցանիշը՝ թույլատրելի սահմանային շեմից երբեք ոչ բարձր։

Նաև պետք է Ձեզ տխրեցնեմ և բացահայտեմ, որ ըստ լանդշաֆտային գոտիավորման բնութագրման՝ Արարատյան գոգավորությունը համարվում է կիսանապատային գոտի, և այս հանգամանքը իր ազդեցությունն ունի քաղաքի բնապահպանական առանձնահատկությունների, օդային հոսանքների փոխանակման, կլիմայի և մթնոլորտային երևույթների ձևավորման վրա։ Իսկ, եթե դուք, հարգելի՛ Գևորգ, չգիտեք նաև թե ինչ է կիանապատային գոտին, ապա կարող եմ Ձեզ համար մեկ դասընթաց կազմակերպել հիդրոօդերևութաբանության և աշխարհագրության վերաբերյալ և ցույց տալ, թե ինչ է լինում, երբ կիսանապատային գոտիներում տեղի են ունենում քամիներ, ինչը ևս բնական երևույթ է և առաջացնում է մակերևույթի վրա առկա ավազի, խճի, գլաքարերի և փոշիահատիկների տեղափոխություն: Գինեգործ-տնտեսագետի կողմից լուրջ դեմքով կանգնել և սիրողական մակարդակի հայտարարություններ անելը առնվազն զարհուրելի, ոչ կոմպետենտ և ծիծաղ առաջացնող է:

Նույն կերպ սիրողական մակարդակի վերլուծություն է նաև մեքենաների արտանետումների վերաբերյալ անդրադարձը: Տրանսպորտային միջոցների արտանետումների վերաբերյալ հայտարարությանը անդրադառնալով՝ հայտնեմ, որ ըստ էկվիվալենտների չափման՝ հեղուկ կամ օդ գազով աշխատող CO₂-ի արտանետման տեսակարար կշիռը ավելի ցածր է: Օրինակ՝ մեկ լիտր բենզինը առաջացնում է մոտ 2.31 կգ CO₂, մեկ լիտր դիզելային վառելիքը՝ մոտ 2.68 կգ CO₂, իսկ 1 լիտր բնական գազը՝ 1.85 CO₂: Բնական գազը համարվում է համեմատաբար ավելի «մաքուր»վառելիք, իսկ Հայաստանում բնական գազով աշխատող մեքենաների քանակը անհամեմատ ավելի շատ է մյուսներից։

Ձեզ լուսաբանելու և լուսավորելու համար տեղեկացնեմ, որ Երևանում ավտոտրանսպորտային միջոցների քանակը վերջին 20 տարիների ընթացքում առնվազն 4 անգամ ավելացել է և Երևանի բնակչության թիվն աճել է մոտ 20-25%-ով և այն դինամիկ կերպով միայն աճում է, ինչը տրամաբանական և բնական է մայրաքաղաքի պարագայում, սակայն այս ամենի հանրագումարը հանգեցնում է ճանապարհների գերծանրաբեռնվածության։ Միևնույն ժամանակ, տրանսպորտային միջոցների ձեռքբերման իրավունքի սահմանափակում հնարավոր չէ, քանի ՀՀ քաղաքացիները ունեն սեփականության և շարժական գույքի ձեռքբերման իրավունք: Վստահ եմ, որ Դուք՝ ինքներդ, հօգուդ քաղաքի Ձեր այդ իրավունքից չեք հրաժարվի:
Հրավիրում եմ Ձեզ բանավեճի, եթե իհարկե պատրաստ կլինեք։

Հ․Գ․ Եվս մեկ վրիպակ ունեք Ձեր տեքստում. Երևան քաղաքի ավագանու հերթական և տարեվերջյան նիստը կայանալու է դեկտեմբերի 23-ին»։

Գնահատեք հոդվածը

0 /5
0
գնահատական