Այսօր լրանում է Հայաստանի երրորդ հանրապետության առանցքային դեմքերից մեկի՝ «Ղարաբաղ» կոմիտեի անդամ, ՆԳ նախկին նախարար, գրող Վանո Սիրադեղյանի 77-ամյակը։
Այս կապակցությամբ Radar Armenia-ն ներկայացնում է հատված Վանո Սիրադեղյանի՝ «Մի՛ մտեք հայոց լեզվի տաճարը, կովե՛ր» հոդվածը։
Մարկեսը ասում է. «Բազմացե՛ք, կովե՛ր, կյանքը կարճ է»։ Հետևեք իմաստունի խորհրդին, կերեք ձեր խոտը, կշտացեք ու բազմացեք խելքից դուրս, բայց դուրս մի՛ եկեք ձեր փարախի սահմաններից։ Մի՛ մտեք հայոց լեզվի տաճարը, մի՛ շփոթեք այն ախոռի հետ։
Վայելեք սիլոս ու «ախռանա», ման եկեք՝ կոտոշներիդ ժապավեն կապած, քարշ եկեք արևելյան քաղաքների բազարներում և հաճույքով շնչեք ձեր մանկության հոտը։ Փարիզ ընկնելիս՝ անպայման մտեք լիբանանյան ռեստորան ու պատվիրեք քյաբաբ, որովհետև ձեր տեսած Եվրոպան սկսվել է Բաքվի նախադուներից ու մեկընդմիշտ ավարտվել Աթենքի արվարձանների բանվորական ճաշարաններով։
Անկաշկանդ որոճացեք ձեր տխմար մտքերը աշխարհի համաժողովներում․ դուք անխոցելի եք։ Ո՛չ պատասխանատվություն է պետք, ո՛չ հոդաբաշխ լեզու, ո՛չ, առավել ևս, ուղեղ, որովհետև ամեն ինչի դեմ մի «սպանիչ» փաստարկ ունեք, որ կրկնում եք անցյալ, ներկա ու ապագա ժամանակներով՝ «բա որ մեզ մորթել են», «բա որ մեզ մորթում են», «բա որ հանկարծ մորթեն»…
Իրոք, անասնական մտահոգություն։
Կովի՝ ձեր հայրենասիրությամբ ձեր հայրենիքը պատկերացրեք որպես անսահման յոնջայի դաշտ և կախգլուխ արածելով՝ գնացեք, մինչև ռաստ կգաք անդունդի։ Կովեղեն ձեր թախիծով որոճացեք կոմերիտական հորթանոցի ձեր հիշողությունները, ապա վերստին կերեք, աղտոտեք ու պառկեք թրիքի մեջ, որովհետև ձեր իմացած տունն ու հայրենիքը այն է, որից պիտի անասնահոտը անպակաս լինի։
Երբ ձեր չանեն հոգնի ծամելուց, ձգվեք դեպի խոսափողները և մի՛ մտահոգվեք չորս ոտքի պատճառով, որովհետև եթե ձեզ բերել են այդտեղ, ուրեմն ինչ աստիճանի պիտի իջեցված լինի խոսքի արժեքը։
Բղավեք և բառաչեք անկաշկանդ, որովհետև ինչ ձայն էլ հանեք, դա կլինի ազգի, հայրենիքի, ժողովրդի մասին:
Կովի ձեր անմռունչությամբ արածեք ձեր խոտը, կերեք ձեր սիլոսը՝ մինչև տրաքվելը, իսկ մնացածը տրորեք։
Տրտինգ տվեք Հայաստանի կանաչ դաշտում, արեք՝ ինչ անում է անտեր յոնջայի արտը ընկած անտեր կովը, բայց մի՛ մտեք մեր հայոց լեզվի տաճարը, դա միակ բանն է, որ մնացել է մեզ։
Աֆրիկայի զուլուսները մի սահմռկելի սովորություն ունեն․ քանի որ ադաթ է, որ հյուրին պատվեն տան կնոջ անկողնով, հետո, որպեսզի ջոկեն, թե երեխաներից ով է իրենցը, ով՝ ոչ, նորածնին դնում են իրիկունը հանդից վերադարձող նախրի ոտքերի տակ՝ փարախի շեմին։ Ենթադրվում է, որ կովը հոտից, թե ինչից պիտի հարազատին տարբերի օտարից։
Այդպես էլ մենք, մեր «ազգային իդենտիֆիկացիայի» համար, մեր ձեռքով մեր մանուկ հանրապետությունը, մեր փոքր երկիրը հանդից դարձող տավարի ոտքերի տակ դրինք փորձության։
Եվ, այդուհանդերձ, մի՛ մտեք մեր լեզվի տաճարը, դա միակ բանն է, որ մնացել է մեզ․ մնացած ամեն ինչը հարամել եք անասունի պես։