Քաղաքական

Ե՛վ Հայաստանը, և՛ Ադրբեջանը մեր դաշնակիցներն են․ Ալեքսեյ Օվերչուկ

Ե՛վ Հայաստանը, և՛ Ադրբեջանը մեր դաշնակիցներն են․ Ալեքսեյ Օվերչուկ

Հարավային Կովկասում տրանսպորտային հաղորդակցությունների ապաշրջափակումը բխում է ոչ միայն այնտեղ գտնվող երկրների, այլև Ռուսաստանի շահերից, ՌԻԱ Նովոստիին ասել է Ռուսաստանի փոխվարչապետ Ալեքսեյ Օվերչուկը։ Նա խոսել է Հայաստանի, Ադրբեջանի և այլ ասիական երկրների հետ հարաբերությունների զարգացման մասին։

«Մենք աջակցում ենք Հարավային Կովկասում ապաշրջափակման գործընթացին։ Ռուսաստանի, Ադրբեջանի և Հայաստանի առաջնորդների 2020 թվականի նոյեմբերի 9-ին ընդունված եռակողմ հռչակագիրը վերջ դրեց Ադրբեջանի և Հայաստանի միջև 44-օրյա աշնանային պատերազմին և հարթեց տարածաշրջանում խաղաղության հաստատման ճանապարհը։ Իններորդ կետը ուղղակիորեն նախատեսում է այս երկրների միջև հաղորդակցությունների ապաշրջափակման և նորմալ տնտեսական հարաբերությունների հաստատման հարցի լուծման անհրաժեշտությունը։ Մենք աջակցում ենք դրան»,- ասել է նա։

Օվերչուկը նշել է, որ թե՛ Հայաստանը, թե՛ Ադրբեջանը ՌԴ դաշնակիցներն են։

«Մենք բացարձակապես նորմալ տնտեսական հարաբերություններ ունենք այս երկրներից յուրաքանչյուրի հետ անհատապես։ Ավելին, մենք դաշնակիցներ ենք Հայաստանի հետ Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում։ Նրանց միջև նորմալ հարաբերությունները կբացեն համատեղ զարգացման նոր հնարավորություններ և օգուտ կբերեն տարածաշրջանի բոլոր երկրներին։ Հայաստանը մի երկիր է, որը շրջափակված է եղել իր անկախության առաջին իսկ պահից, այս բոլոր տարիների ընթացքում։ Նրանք ունեն փակ սահման Թուրքիայի հետ, ունեն փակ սահման Ադրբեջանի հետ, ունեն բաց սահման Իրանի հետ, բայց ճանապարհային ենթակառուցվածքները հնացած են և կարիք ունեն արդիականացման, ինչը ազդում է լոգիստիկայի վրա։ Արտաքին աշխարհ միակ հարմար ելքը Վրաստանով է, որտեղ Ռուսաստանի հետ կապը իրականացվում է մեկ ավտոմոբիլային անցակետի միջոցով, որը կախված է եղանակային պայմաններից։ Շատ կարևոր է, որ Հայաստանը, որպես ԵԱՏՄ-ում ընդգրկված երկիր, հնարավորություն ունենա բնականոն զարգանալու և նորմալ տրանսպորտային ու լոգիստիկ կապեր ունենալու իր հարևանների, այդ թվում՝ մեր երկրի հետ։ Բացման գործընթացը կարևոր է նաև Ադրբեջանի համար։ Ադրբեջանը ձգտում է վերականգնել այն տրանսպորտային երթուղին, որը կապահովի նրան ամենակարճ և ամենահարմար կապը Նախիջևանի հետ»,- ասել է նա։

Անդրադառնալով «Թրամփի ուղի» նախագծին՝ ՌԴ փոխվարչապետն ասել է․

«Մենք հիմա խոսում ենք Մեղրիի հատվածի մասին, որը մոտ 42 կիլոմետր երկարություն ունի: Ասում են, որ կան երկաթուղու, ճանապարհի վերականգնման, էլեկտրահաղորդման գծերի և խողովակաշարերի կառուցման ծրագրեր: Ծրագրերը մեծ են, բայց որպեսզի դա տեղի ունենա, պետք է տեղի ունենան որոշակի իրադարձություններ: Ակնհայտ է, որ պետք է հայտնվի ներդրող, որը կանցկացնի համապատասխան համապարփակ վերլուծություն և կկայացնի ներդրումային որոշում, գոնե ճանապարհի և երկաթուղու առումով։ Ներդրումների եկամտաբերությունը կախված է ապագա երկաթուղու հզորությունից: Խորհրդային տարիներին, և մենք դիտարկել ենք արխիվային տվյալները, երկաթուղու Մեղրիի հատվածով տեղափոխվել է 15 միլիոն տոննա բեռ: Ակնհայտ է, որ Մեղրիի հատվածը, չնայած կապված չէ հայկական երկաթուղային համակարգի մնացած մասի հետ, ինքնուրույն գոյություն չի ունենա»,- ասել է նա։

Օվերչուկը նշել է, որ հարցեր կան այս երթուղու բեռնման հնարավորությունների վերաբերյալ․

«Բայց եթե ներդրողները որոշեն ներդրումներ կատարել և կառուցել այն, դա անկասկած կբարելավի Հայաստանի տրանսպորտային կապը Ռուսաստանի հետ: Իհարկե, չի կարելի ասել, որ մտահոգություն կա Հարավային Կովկասում ոչ տարածաշրջանային երկրների ներկայացուցիչների հնարավոր ներկայության վերաբերյալ: Կան մտավախություններ, որ նման ներկայությունը կխախտի այս շատ փխրուն տարածաշրջանում առկա հավասարակշռությունը»,- ասել է նա։

Գնահատեք հոդվածը

0 /5
0
գնահատական